En webshop öppnar dörren till nya affärer

Detaljhandeln är mitt i en dramatisk omvandling där internhethandeln (ehandel) ständigt växer. Från att ha varit ett udda komplement är den idag självklar för både konsumenter och butiksägare.
Handeln via internet bara ökar. Prognosen för 2016 pekar på 100 miljarder omsättning. Åtta av tio svenskar ehandlar regelbundet och förra året köptes var fjärde julklapp via internet, ”Fönstershopping” har ersatts av ”nätshopping”, där hälften av alla köp över 500 kronor först söks på internet.
Den senaste trenden är ”collect@store”. Det innebär att kunden handlar och betalar i webshopen, och kommer sedan till butiken för att hämta sina varor. Perfekt för dig som har butik då det ger dig en chans till personlig kontakt, merförsäljning och extra-tjänster som t ex att slå in paketet i presentförpackning.

Social media är fullt integrerade i framtidens handelsplattform från Quadriga

Google hittar dig och dina varor

Google hittar och indexerar alla artiklar i din webshop. Därmed får du stark närvaro på internet och dina varor blir lätta att hitta. Tänk dig själv … om du till exempel har 100.000 varor i ditt register, så finns du 100.000 gånger på Google!
Webshopen har dessutom full integration med andra Google-verktyg. Analytics visar statistik över besökare, Adwords styr besökare till din sida. Tools synliggör din sida i Google-sökningar.

Säkra betalningar

En stor fördel med ehandel är att du säkert får betalt. Kunden beställer och betalar samtidigt. Det betyder att alla order är förbetalda. Kunden kan betala med sitt vanliga bankkort, eller mot faktura där Fortus Finance både skickar ut fakturan och tar kreditrisken. Fakturan kan kunden betala direkt eller delbetala.

Hemsida på samma gång

En webshop handlar inte bara om försäljning. Den fungerar samtidigt som butikens hemsida och ansikte utåt. Det är där kunderna hittar information om gatuadress, parkering i närheten av butiken, öppettider och telefonnummer.
Den hjälper dessutom butikspersonalen att spara tid då det visat sig att nära hälften av alla telefonsamtal till en butik handlar om frågor som ”När stänger ni idag?”.

Öppet dygnet runt

En webshop har dessutom fördelen att den är öppen dygnet runt. Statistik visar att ehandel är som störst på kvällar och helger. Det vill säga utanför normala butikstider.

Tiodubblat sortiment

I din webshop kan du visa alla varor som dina leverantörer har i sitt sortiment. Inte bara det begränsade urval som du valt att köpa in till din butik. Det gör att ditt sortiment lätt tiodubblas.

Design

Det är viktigt att webshopen är snygg och att den visar din stil och profil. Men inte genom att krångla till det. Därför finns idag en standarddesign för hur en webshop skall se ut. Denna standard följer alla de stora internationella webshoparna, vilket gör det enkelt för kunderna att orientera sig på webshopen. Vilket leder till fler köp.
Från denna de-facto standard skapar du din egen webshop med färger, logotyp, bilder, karta som visar var butiken ligger, öppettider …

Kassa och webshop

Genom en kassakopplad webshop sparar du tusentals arbetstimmar. Kassan tar över mycket av arbetet att uppdatera webshopen med nya artiklar, priser och kunder.

På köpet får du alla andra fördelar med en modern PC-baserad kassa …Till exempel kund- och artikelregister. En kassa där du kan sälja kontant, på kort, på faktura eller swish. Lagerkontroll och inventering som visar exakt vad som finns i butiken, och statistik som avslöjar allt om försäljning och inköp.
Genom att koppla samman kortterminalen och kassa, arbetar du snabbare och undviker felslag. Undersökningar visar att du kan förlora upp till en procent av din kortomsättning på felslag.
Lagret fyller du enkelt på genom en smart orderfunktion och vid varuingång skriver kassan ut prislappar med streckkod.
Redan vid varuingång kan du kontrollera att varan är rätt prissatt, och genom scanner och artikelregister får du alltid rätt pris, utan felslag. Det hjälper dig att öka vinsten. En undersökning visar att svensk detaljhandel förlorar i genomsnitt tre procent av sin årsomsättning på felslag i kassan och felmärkta priser i hyllorna.

Integrerad med Facebook

Du kan länka din webshop till Facebook så att kunder kan gilla din butik och dina varor.