Quadriga AB, organisations nr. 556301-4207 (”Quadriga”) driver webbplatsen quadriga.nu och därtill hörande sidor (”Webbplatsen”). Utförliga kontaktuppgifter och övrig information om Quadriga framgår på Webbplatsen. Via Webbplatsen kan du dels handla varor och tjänster direkt från Quadriga, dels varor och tjänster från andra företag (”Samarbetspartners ”) som valt att sälja sina varor och tjänster via Webbplatsen. I anknytning till varje vara eller tjänst på Webbplatsen anges om det är Quadriga eller en Samarbetspartner som säljer och levererar varan eller tjänsten. Du hittar denna information dels på den aktuella varusidan för varan eller tjänsten, dels i kassan. Om du handlar en vara eller tjänst från en Samarbetspartner via Webbplatsen är det Samarbetspartnern, inte Quadriga , du ingår avtal med. Då tillämpas det även samarbetspartners egna allmänna villkor på köpet. Allmänna köpvillkor för respektive samarbetspartner finner du i kassan. Oavsett om du handlar från Quadriga eller Samarbetspartners kan du alltid kontakta Quadrigas kundtjänst, och betalningar sker via de betalningslösningar som erbjuds på Webplatsen.

Allmänna villkor

1. Allmänt
1.1 Dessa allmänna villkor (”Villkoren”) gäller när du som konsument (”Kunden”) gör en beställning via Webbplatsen. I de delar dessa Villkor är samma oavsett om du handlar en vara eller tjänst från Quadriga eller Samarbetspartnern benämns Quadriga och Samarbetspartnern gemensamt ”Säljaren”. Villkoren är enbart tillämpliga för Kund som är konsument och som gör beställningar via Webbplatsen.

1.2 Såsom angivet ovan ingås avtal vid köp via Webbplatsen mellan dig och Quadriga och/eller mellan dig och en eller flera Samarbetspartners. Du kan alltid se på varusidan och i kassan vem som är Säljare. Även om du enbart köper Samarbetspartners varor via Webbplatsen med deras Allmänna villkor godkänner du även Quadrigas Allmänna villkor och Integritetspolicy.

1.3 För att kunna beställa på Webbplatsen måste Kunden ha fyllt 18 år. Säljaren accepterar, enligt svensk lag, inte kreditköp till personer under 18 år. Säljaren förbehåller sig rätten att i enskilda fall neka eller ändra en Kunds beställning (exempelvis om Kunden uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar).

1.4 Säljaren reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på Webbplatsen, exempelvis fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation, felaktiga priser samt prisjusteringar (såsom förändrade priser från leverantörer, valutaförändringar) eller felaktig information angående om en vara finns i lager. Säljaren har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst. All bildinformation på Webbplatsen ska uteslutande ses som illustrationer. Sådana illustrationer kan inte garanteras återge det antal varor Kunden erhåller eller varans exakta utseende, funktioner eller ursprung. Quadriga ansvarar inte för information på Webbplatsen som kommer från Samarbetspartners eller en tredje part.

1.5 Webbplatsen ägs av Quadriga. Innehållet på Webplatsen ägs av Quadriga eller dess Samarbetspartners eller dess licensgivare. Informationen är skyddad genom bland annat immaterialrättsliga och marknadsrättsliga lagar. Detta innebär att varumärken, firmanamn, produktnamn, bilder och grafik, design, layout samt information om varor, tjänster och annat innehåll inte får kopieras eller användas utan skriftligt godkännande från Quadriga.2.

Avtal och Beställning
2.1 För att kunna göra ett köp via Webbplatsen måste Kunden acceptera Villkoren. Genom att acceptera Villkoren förbinder sig Kunden att följa Villkoren i sin helhet, samt godkänner att denne tagit del av informationen om personuppgifter och samtyckt till användningen av personuppgifter och cookies enligt CDON:s Integritetspolicy, se nedan.

2.2 Oavsett om Kunden beställer en vara av Quadriga eller en Samarbetspartner, så kommer Quadriga bekräfta din beställning som agent för Samarbetspartnern. Ett avtal om köp ingås först när Quadriga bekräftat Kundens beställning och Kunden mottagit orderbekräftelse från Quadriga per e-post. Säljaren uppmanar Kunden att spara denna orderbekräftelse för eventuella kontakter med Säljarens kundtjänst. Kunden kan återkalla sin beställning fram till dess att den bekräftats. Om beställningen återkallas så kommer eventuella betalningar som Kunden eller dess betal- eller kreditkortsföretag har gjort avseende beställningen att återbetalas.

3. Kunduppgifter mm.
3.1 Quadriga rekommenderar att Kunden skapar ett användarkonto innan Kunden handlar på Webbplatsen. När Kunden registrerar sitt användarkonto och/eller ska genomföra en beställning kommer Kunden att bli ombedd att uppge vissa personuppgifter. Kunden bekräftar att de uppgifter som Kunden fyller i är korrekta och fullständiga samt ansvarar för felaktigt ifyllda uppgifter. Information om Quadrigas behandling av personuppgifter finns i Quadrigas Integritetspolicy.

3.2 Kunden åtar sig att se till att ingen annan än Kunden kan använda Kundens inloggningsuppgifter. Kunden får inte avslöja användarnamn och lösenord för någon obehörig och ska se till att handling med uppgift om användarnamn och lösenord förvaras på ett sådant sätt att obehörig inte kan få tillgång till informationen. Kunden ska omgående anmäla till Quadriga om det kan misstänkas att obehörig fått tillgång till Kundens lösenord. Kunden ansvarar för alla köp som gjorts med dennes inloggningsuppgifter om sådan anmälan inte gjorts.

3.3 Om Quadriga misstänker att Kunden missbrukar sitt användarkonto eller sina inloggningsuppgifter eller annars bryter mot Villkoren har Quadriga rätt att stänga av Kunden. Quadriga har även rätt att tilldela Kunden nya inloggningsuppgifter.

4. Priser, avgifter och betalning
4.1 Vid beställning via Webbplatsen gäller de priser som anges på Webbplatsen. Priser anges i svenska kronor och är inklusive moms. Priserna inkluderar inte betalnings- och fraktavgifter, som anges separat.

4.2 Kunden kan betala på sätt som anges på Webbplatsen. Läs mer om betalsätt och rabatter på Webbplatsen. Säljaren har rätt att ta betalt av Kunden redan i samband med beställningen, om inte fakturabetalning eller annat liknande betalsätt valts av Kunden. Vid fakturabetalning eller delbetalning kan det komma att göras en kreditupplysning. Du kommer i sådant fall upplysas om detta. Quadriga förbehåller sig rätten att inte alltid erbjuda alla betalsätt samt att ändra betalsätt om det som Kunden valt av någon anledning inte fungerar vid tillfället för köpet eller Kunden inte godkänns för det valda betalsättet.

5. Kampanjer och erbjudanden
Säljaren kan från tid till annan erbjuda kampanjer på Webbplatsen som kan ha förmånligare villkor än vad som framgår av dessa Villkor, t.ex. rörande betalning eller förlängd ångerrätt. Dessa förmånligare villkor gäller så länge kampanjen är aktiv och för de specifika varor som anges av Säljaren i samband med kampanjen. Säljaren förbehåller sig rätten att när som helst återkalla sådana kampanjer. Vid avslutande eller återkallande av en kampanj gäller dessa Villkor utan ändringar. Erbjudanden på specifika varor på Webbplatsen gäller under en begränsad tid och så länge lagret räcker.

6. Leverans och transport
6.1 Varor som finns i lager levereras normalt inom det antal arbetsdagar som anges på Webbplatsen. Om inte annat särskilt avtalats (t.ex. i samband med bokning av varor som inte finns i lager) sker leveransen normalt inom 30 arbetsdagar räknat från det att Quadriga skriftligen bekräftat beställningen genom orderbekräftelsen.

6.2 Den förväntade leveranstiden av varan framgår av orderbekräftelsen, i kassan och/eller på den aktuella varusidan på Webbplatsen. Vid leveransförsening meddelar Säljaren dig detta och fortsätter bevaka beställningen. Om inte annat särskilt avtalats och en leverans tar mer än 30 arbetsdagar och detta inte beror på dig som Kund har du rätt att häva köpet.

6.3 Om paket ska lösas ut ska Kunden göra detta inom den tid som anges i aviseringen. Paket ska normalt hämtas ut personligen med giltig legitimation och kolliid. Kunden får alltid en avisering som visar var och när paket ska hämtas. Avisering kan ske via e-post, vanlig post samt om Kunden lämnat mobilnummer, även via telefonsamtal eller SMS.

6.4 Utförlig leveransinformation för varor och tjänster köpta av Quadriga och dess Samarbetspartners hittar du i avsnittet Frakt & Leverans.

7. Ångerrätt
7.1 Vid köp av varor på Webbplatsen gäller för konsument 14 dagars ångerrätt i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Detta innebär att Kunden har rätt att ångra sitt köp genom att meddela detta inom 14 dagar från det att Kunden eller Kundens ombud tagit emot den beställda varan (ångerfristen). För företag och organisationer gäller ej returrätt.

7.2 Ångerrätten gäller inte för följande typer av varor:
(a) varor som har tillverkats enligt Kundens anvisningar eller som på annat sätt har fått en tydlig personlig prägel;
(b) varor med bruten försegling som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl (exempelvis underkläder, badkläder, in-ear hörlurar, kosmetiska och hygieniska produkter så som smink och hårvård, löshår, hårtorkar, rakapparater, eltandborstar, vågar, värmedynor, fotbad och liknande produkter);
(c) en vara som snabbt kan försämras eller bli för gammal (exempelvis livsmedel eller läkemedel);
(d) ljud- eller bildupptagningar (exempelvis en CD-skiva) eller datorprogram med bruten försegling; eller
(e) digitalt innehåll som levereras på annat sätt än på ett fysiskt medium (exempelvis datorprogram, applikationer, spel, musik, videor eller texter där åtkomsten sker genom nedladdning från eller direktuppspelning).

7.3 Genom att Kunden accepterar Villkoren samtycker Kunden till att ångerrätten inte gäller för digitalt innehåll som levereras på annat sätt än på ett fysiskt medium.

7.4 I samband med en beställning av vara för vilken ångerrätt inte gäller får Kunden tydlig information om detta. Om en vara har förseglats får Kunden inte bryta förseglingen om denne vill kunna utöva sin ångerrätt. Rätten att ångra sig upphör alltså när Kunden bryter förseglingen. Med försegling avses även teknisk plombering (exempelvis serienummer).

7.5 Om Kunden vill ångra ett köp som gjorts via Webbplatsen ska Kunden, innan ångerfristen löpt ut, skicka ett klart och tydligt meddelande till Quadriga på det sätt som anges här. Kunden ska ange sitt namn, sin adress och annan relevant information, t.ex. ordernummer, fakturanummer och namn på varan i meddelandet. Om ovan alternativ på meddelande inte vill användas av Kunden kan Kunden använda den standardblankett för utövande av ångerrätt som Konsumentverket tagit fram.

7.6 Vid utövande av ångerrätten betalar Kunden returfrakten och ansvarar för varans skick efter det att Kunden har mottagit varan samt under returfrakten. Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datum meddelande om utövande av ångerrätt lämnades till Quadriga . Varan ska skickas väl emballerad, i fint skick och i originalkartong. Returer ska göras till Säljaren enligt de metoder och anvisningar som anges på Webbplatsen, du finner dessa anvisningar för respektive Samarbetspartner i kassan.

7.7 Ibland kan Säljaren erbjuda fri retur för vissa varor. Om fri retur gäller framgår det av den aktuella varusidan på Webbplatsen.

7.8 När Kunden ångrar sitt köp betalas det belopp som Kunden betalat för varan tillbaka till Kunden, inklusive leveranskostnader. Undantag gäller för eventuella tillkommande leveranskostnader till följd av att Kunden valt något annat leveranssätt än den standardleverans som Säljaren erbjuder. Vid retur av del av order återbetalas leveranskostnaden inte. På det belopp som ska återbetalas har Säljaren rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning jämfört med varans ursprungliga värde, om och i den mån sådan värdeminskning beror på att Kunden har hanterat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.

7.9 Säljaren betalar snarast tillbaka beloppet, dock senast inom 14 dagar från och med det datum Kundens meddelande om utövande av ångerrätten mottogs. Säljaren får dock vänta med återbetalningen tills Säljaren tagit emot varan eller Kunden har visat att varan har sänts tillbaka, t.ex. genom ett inlämningskvitto. Återbetalningen kommer att ske till Kunden via det betalningsalternativ som Kunden valde, förutsatt att inte annat överenskommits eller att det finns hinder för sådan återbetalning.

8. Särskilda villkor

8.1 Mobilabonnemang
För att beställa ett abonnemang måste du vara minst 18 år gammal. Väljer du att förlänga eller portera ett abonnemang gäller även att du måste stå som ägare av abonnemanget. Vid ansökan om abonnemang görs en sedvanlig kreditkontroll hos vald operatör. För tecknande av abonnemanget förutsätts att du blir godkänd i denna. Vi levererar endast till din folkbokföringsadress och förbehåller oss rätten att stryka beställningar till annan adress. När du slutför ditt köp i kassan godkänner du operatörens abonnemangsvillkor samt ger oss fullmakt att hantera abonnemanget. Fullmakten gäller endast för aktuell order och endast för abonnemang åt dig själv och kan inte användas för andra kommande beställningar. När du hämtar ut paketet och skriver under avin/avtalet på utlämningsstället, godkänner du både fullmakten och abonnemangsavtalet. Observera att vi inte kommer skicka ut något separat avtal till dig, den underskrift du lämnar när du hämtar ut paketet innebär också att du godkänner avtalet. Efter undertecknandet gäller avtalet med dess villkor för abonnemanget mellan dig som kund och operatören. V.g. se länk nedan för fullständiga villkor för abonnemanget. SIM-kort skickas ut från operatören direkt till dig. Observera att detta endast skickas ut till din folkbokföringsadress. Vid köp utav mobilabonnemang, mobiltelefon samt produkter från övriga sortimentet kommer ordern delas i minst 2 orders, en som innehåller mobilabonnemanget och mobiltelefon samt en order innehållande övriga produkter. Även om Mobilabonnemangen makuleras/nekas kommer ordern med övriga produkter att behandlas och skickas iväg.

Tele2s allmänna villkor finner du här: http://www.tele2.se/mobiltelefoni-villkor-tele2abonnemang.html

Telenors allmänna villkor hittar du här: http://mediearkivet.telenor.se/Data/mw/Pdf/TA32028.pdf

8.2 Anmälningsplikt till Radiotjänst i Kiruna AB
Vid försäljning av produkter som innehåller TV-mottagare har Quadriga anmälningsplikt till Radiotjänst i Kiruna AB. Exempel på produkter är TV, inspelningsbar DVD samt TV-tuner till dator. Den som säljer eller hyr ut TV-mottagare ska enligt 8 § Lagen (1989:41) om finansiering av radio och TV i allmänhetens tjänst lämna uppgifter till Radiotjänst om de som köper eller hyr en TV-mottagare senast månaden efter uthyrning/försäljning ägde rum.

8.3 Produktbeskrivningar
Kunden upplyses härmed om att Quadriga generellt tillhandahåller produktbeskrivningar/bruksanvisningar till spel och hemelektronikprodukter som säljs på Webb-platsen endast i en elektronisk version.

9. Garanti och reklamation
9.1 Vissa av Säljarens varor kan omfattas av garanti. Information om eventuell garantitid och särskilda garantivillkor för respektive vara finns på Webbplatsen eller i dessa Villkor. Garanti för varor täcker endast ursprungliga fabrikationsfel, och därmed inte fel som uppstår vid eller efter en egen förändring av varans funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av varan. Kundens orderbekräftelse gäller som garantibevis. Du kan hitta villkor för Samarbetsparters eventuella garantier på deras respektive villkorssida.

9.2 Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Kund som önskar göra gällande fel i beställd vara ska kontakta Säljaren så snart som möjligt efter att felet upptäckts via de kontaktuppgifter som anges på Webbplatsen. Reklamationer som görs inom två månader från det att Kunden upptäckt felet anses alltid ha lämnats i rätt tid. Kunden har 3 års reklamationsrätt på varor inköpta på Webbplatsen. Reklamationsrätten gäller ej för företag och organisationer.

9.3 Säljaren står för returfrakten för godkända reklamationer.

9.4 När reklamerad vara returnerats och reklamationen godkänts kommer Säljaren att kompensera Kunden i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Säljaren strävar efter att detta ska ske inom 30 dagar från det att Säljaren mottagit reklamationen, men det kan ta längre tid beroende på varans art. Säljaren förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer Säljaren riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden eller motsvarande nämnder i andra europeiska länder, se www.arn.se, Mer information finns på www.konsumentverket.se. Se även punkt 14.1 nedan.

10. Länkar
CDON kan länka från Webbplatsen till andra webbplatser som ligger utanför Quadrigas kontroll, och webbplatser utanför Quadrigas kontroll kan länka till Webbplatsen. Även om Quadriga försöker säkerställa att Quadriga enbart länkar till webbplatser som delar Quadrigas personuppgifts- och säkerhetsföreskrifter enligt Integritetspolicyn är Quadriga inte ansvarig för skydd eller sekretess av information eller personuppgifter som Kunden tillhandahåller på andra webbplatser. Kunden bör iaktta försiktighet och läsa personuppgiftsföreskrifterna för den aktuella webbplatsen.

11. Force Majeure
Säljaren ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som Säljaren inte kunnat råda över såsom exempelvis allmän arbetskonflikt, krig, eldsvåda, blixtnedslag, terroristattack, ändrad myndighetsbestämmelse, tekniska problem, fel i el-/tele-/dataförbindelser eller annan kommunikation samt fel eller försening i tjänster från underleverantör på grund av omständighet som här angivits. Dessa omständigheter ska utgöra befrielsegrund som medför befrielse från skadestånd och andra påföljder. Om någon sådan situation skulle uppstå informerar Säljaren Kunden dels i början och dels i slutet av tiden för den aktuella situationen. Har omständigheten varat längre än två månader har både Kunden och Säljaren rätt att häva köpet med omedelbar verkan.

12. Ändringar av Villkoren
Säljaren förbehåller sig rätten att göra ändringar i dessa Villkor när som helst i tiden. Alla ändringar av dessa Villkor kommer att publiceras på Webbplatsen. Ändringar gäller från det att Kunden har accepterat Villkoren (i samband med ett nytt köp eller vid besök på Webbplatsen), alternativt 30 dagar efter att Säljaren har informerat Kunden om ändringarna. Säljaren rekommenderar dock att Kunden håller sig uppdaterad på Webbplatsen regelbundet för att bli varse om eventuella ändringar av Villkoren.

13. Ogiltighet
Om kompetent domstol, myndighet eller skiljenämnd skulle finna att någon bestämmelse i dessa Villkor är ogiltig eller icke-verkställbar, ska bestämmelsen i fråga och alla övriga bestämmelser vara gällande och verkställbara i den utsträckning som tillämplig lag tillåter. De bestämmelser som förklarats ogiltiga eller som inte kan verkställas kommer att ersättas av relevanta juridiska vägledningar och råd.

14. Tillämplig lag och tvist
14.1 Om tvist ej kan lösas i samförstånd med Säljarens kundtjänst, kan du som kund vända dig till ARN (Allmänna reklamationsnämnden) som du hittar mer info om på www.arn.se. Du kan även lämna klagomål direkt online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, som du hittar via följande länk http://ec.europa.eu/consumers/odr. Lämnar du in ett klagomål via denna plattform, vidarebefordras ditt ärende automatiskt till rätt nationellt ansvarigt tvistlösningsorgan. Detta tvistlösningsorgan tar sedan kontakt med Säljaren och försöker lösa tvisten utan att blanda in domstol.

14.2 Tvist rörande tolkningen eller tillämpningen av dessa Villkor ska tolkas i enlighet med svensk lag och avgöras av allmän domstol i Helsingborg.

Integritetspolicy

Quadriga värnar om din personliga integritet och strävar efter att alltid skydda dina personuppgifter på bästa sätt. Det är Quadrigas målsättning att följa alla vid var tid gällande lagar och regler för personuppgiftsskydd. Denna policy hjälper dig bl.a. att förstå vilken slags information Quadriga samlar in och hur denna används. Genom att godkänna policyn på Webbplatsen i samband med köp eller lämnande av uppgifter så samtycker du till behandling av dina personuppgifter i enlighet med nedan.

Vilka personuppgifter behandlar vi och Hur använder vi dina personuppgifter?

Vi kommer att behandla de personuppgifter som du lämnar eller har lämnat till oss eller som vi samlat in på Webbplatsen genom cookies i syfte att administrera dina köp och fullfölja våra åtaganden gentemot dig som kund. De personuppgifter som Quadriga behandlar är ditt organisations/personnummer, namn, kön, e-postadress, köp-, betal- och orderhistorik, betal- och kreditkortsnummer, leveransadress, IP-adress och telefonnummer.

Uppgifterna kan även användas för identifikation, direktmarknadsföring, kundundersökningar, nyhetsbrev samt för statistikändamål. Uppgifterna kan även användas för utskick per post, sms och e-post samt för marknadsföring och information via telefon, om du inte invänt mot detta. Du kan när som helst kontakta oss för att avbryta marknadsföring mot dig som kund.

Uppgifterna kan vidare komma att användas för att analysera köpvanor i syfte att förse dig med relevant information och marknadsföring samt för att förbättra Webbplatsen, betalningslösningar och betalningsprocesser. Behandling i syfte att förbättra betalningslösningar och betalningsprocesser kan inkludera behandling där dina personuppgifter, bl.a. ditt personnummer, överförs till andra bolag inom Quadrigas koncern och tredjepartsleverantörer för att ingå som analysunderlag. Personuppgifterna kan då även komma att samköras med uppgifter från andra register, t.ex. kreditupplysningsregister.

Ditt organisations/personnummer kommer också att behandlas i samband med köp på uppdrag av (eller på grund av krav från) betalnings- och kreditföretag som behöver detta i kreditupplysningssyfte.

Användningen av uppgifterna kan innebära samkörning med andra register, både inom och utom EU, samt att dina personuppgifter överförs till, och behandlas av, andra bolag inom Quadrigas koncern samt Quadrigas samarbetspartners i ovan nämnda syften i enlighet med gällande lagar och regler. Uppgifterna kan även komma att samköras eller delas med myndigheter eller våra samarbetspartners för t.ex. tryck och distribution, samt betalningsförmedlare och kreditföretag för betalning eller kreditupplysning. Quadriga iakttar alltid största försiktighet vid sådana tillfällen.

Genom att godkänna policyn på Webbplatsen i samband med köp eller lämnande av uppgifter så samtycker du till att dina personuppgifter överförs till land utanför EES.

Om hela eller delar av Quadriga verksamhet säljs eller integreras med annan verksamhet kan dina personuppgifter lämnas ut till våra rådgivare, eventuell köpare och dennes rådgivare och lämnas vidare till verksamhetens nya ägare.

Quadriga använder Googles annonstjänster. Du kan se mer om Googles insamling, delning och användning av data här.

Hur skyddar vi dina personuppgifter?

För att hålla de personuppgifter vi behandlar i säkert förvar har vi vidtagit flera säkerhetsåtgärder: Vi har implementerat säkerhetsrutiner och tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda dina personuppgifter såsom certifieringsteknik för webbläsare. Vidare har vi vederbörliga brandväggar och antivirusprogram för att skydda och förhindra obehörig tillgång till nätverket. Tillgång till de utrymmen där personuppgifterna lagras är begränsad och det krävs att de anställda identifieras för åtkomst.

Quadriga använder sig även bl.a. av SSL (Secure Socket Layer) som är ett protokoll för säker överföring av data via Internet (eller andra nätverk). Du som kund behöver kontrollera att SSL inte är avstängt i inställningarna för webbläsaren. I syfte att förhindra obehörig åtkomst vid behandling av ditt betal- eller kreditkortsnummer används även envägskryptering.

Hur länge sparas mina personuppgifter?

Om du samtyckt till att vara registrerad kund/medlem hos Quadriga sparas dina uppgifter tills du avregistrerar dig. Du kan när som helst avregistrera dig som kund. Om du inte registrerar dig som kund/medlem sparas dina uppgifter så länge det är nödvändigt utifrån krav i lag eller för att fullgöra Quadrigas eller Quadrigas Samarbetsparters åtaganden gentemot dig, t.ex. för att uppfylla leverans- eller garantiåtaganden.

Dina uppgifter sparas oavsett aldrig längre än vad som är tillåtet enligt gällande personuppgiftslagstiftning.

Tillgång till, uppdatering och korrigering av dina personuppgifter

Du har, enligt gällande personuppgiftslagstiftning, rätt att en gång per kalenderår gratis få besked om vilka personuppgifter som behandlas om dig, oavsett hur dessa samlats in. Om du vill ha sådan information ska du lämna in en skriftlig begäran till oss. Begäran ska enligt gällande personuppgiftslagstiftning skickas in underskriven av dig per post till den adress som anges på Webbplatsen. Den kan alltså inte skickas per e-post.

Quadriga vill säkerställa att dina personuppgifter är korrekta och uppdaterade. Om någon av de uppgifter du lämnat till Quadriga förändras, t.ex. om du ändrar din e-postadress, namn eller betalningsuppgifter eller om du vill säga upp ditt användarkonto, vänligen lämna Quadriga korrekta uppgifter genom att skicka ett e-postmeddelande till Quadriga . Du har rätt att när som helst begära att personuppgifterna rättas, blockeras eller raderas.

Dina personuppgifter behandlas inte för ändamål som rör direkt marknadsföring om du motsätter dig sådan behandling. Du har rätt att när som helst återkalla ett lämnat samtycke om behandling av personuppgifter. Sådan återkallelse kan begränsas till att endast avse del av behandlingen, exempelvis den som rör direkt marknadsföring.

Länkar

Webbplatsen kan innehålla länkar till andra webbplatser. Denna Integritetspolicy gäller enbart Webbplatsen. När du länkas till annan webbplats bör du läsa den personuppgiftspolicy som gäller för den sidan. Notera att Quadriga inte tar ansvar för andra webbplatsers behandling av dina personuppgifter.

Ändringar i Integritetspolicy

Quadriga förbehåller sig rätten att göra ändringar i denna Integritetspolicy när som helst i tiden i den utsträckning ändringarna är nödvändiga för att åtgärda störningar eller för att uppfylla nya legala eller tekniska krav. Alla ändringar av denna Integritetspolicy kommer att publiceras på Webbplatsen.

Köpvillkor – Digitala Produkter

För att handla på quadriga.nu måste du ha fyllt 18 år. Vi förbehåller oss rätten att annullera order från företag och personer som uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar samt reserverar oss för eventuella prisfel som kan förekomma på siten.

1. Bekräftelse
När vi mottagit din beställning skickar vi snarast en bekräftelse per e-post med information om din order till dig. Det är bra om du sparar orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuell kontakt med kundtjänst.

2. Betalningsalternativ
Vi accepterar för närvarande VISA och Mastercard. Betal- och kreditkortsbetalning hanteras av våra betalningspartner Stripe och Resursbank för att garantera snabb och säker betalning. Alla anslutningar till eller från våra betalningspartner Stripe och Resursbank sker med krypterad HTTP-anslutning (HTTPS) med 128 bitars SSL-kryptering. På ditt kontoutdrag kan det komma att stå Quadriga Stripe eller Quadriga Resursbank.

3. Ångerrätt
Nerladdning av digitala produkter klassas som en tjänst som inte kan återlämnas då det är en så kallad direktkonsumtion. Det är därför alla digitala produkter måste godkännas av kund efter ett köp och endast i de fall då en produkt är overifierad så är en återbetalning möjlig. Den digitala verifikationsprocessen likställs med en plombering av en fysisk vara.

4. Redownload
Vill du ladda ner dina produkter på nytt kan du göra det genom att gå in på redownloadsidan. Klicka på länken Nya redownload i kundservicerutan och logga in med din e-postadress och ditt lösenord. Produkterna ligger kvar för nedladdning i maximalt två år, beroende på produkt.

5. Lagval
Vid eventuell tvist med konsumewnt kommer Quadriga att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Frakt & Leverans

Quadriga har olika fraktkostnader beroende på vilken fraktklass varan tillhör.

 

Vilken frakt som gäller för en viss vara framgår från varusidan och i kassan. Handlar du produkter ur flera fraktklasser betalar du bara den högsta fraktavgiften. Naturligtvis betalar du bara en fraktavgift oavsett vilket antal produkter som du beställer eller om ordern delas upp i flera olika försändelser. Kostnaden för frakt räknas ut automatiskt i din order.

Dina varor skickas normalt med post eller DHL. Större beställningar kan du få hämta hos närmaste speditörsombud eller få utkörda som hempaket eller pall.

Leverans
Om varan skadas eller kommer bort under transporten är säljaren ansvarig. Du som kund skall meddela Quadriga så snart som möjligt om du hittat en skada, vi rekommenderar därför att du tar bort ytteremballage och inspekterar dina varor i anslutning till att du mottar dem. Meddelande om skada eller bortkommen leverans måste vara Quadriga tillhanda utan dröjsmål, eller inom skälig tid om du varit förhindrad att påtala felet vid leverans.

Quadriga och dess Samarbetspartners förbehåller sig rätt att debitera dig för paket som inte hämtas upp eller som inte tas emot för samtliga kostnader som uppstår i samband med sådan retur, för närvarande 150 kr. Quadriga förbehåller sig rätt att debitera 600 kr vid hempaket/pall (till exempel datorer). Dessa avgifter debiteras separat via faktura, alternativt kvittas vid kort- och direktbetalning.

Brev och paket
De flesta mindre varor kan skickas med brev och kommer då levereras till din postlåda. Brev som speditören inte kan leverera till postlåda och paket kommer istället aviseras till dig och du kan hämta upp dessa hos i avin anvisat ombud. Observera att säljaren inte kan påverka speditörens bedömning om ett brev går att leverera till postlåda eller om du får hämta ut det.

Större försändelser och skrymmande försändelser
Om Du beställer varor som överskrider mått, vikt eller andra krav på vanliga paket, skickas den med DHL. Varan levereras i dessa fall till gatuplan helgfri vardag mellan kl. 08.00-16.00. När försändelsen har anlänt till din närmsta postterminal så kontaktar DHL Dig för bokning av utkörningstid. Det är därför viktigt att du har fyllt i ditt telefonnummer korrekt under Mina sidor/Mina kunduppgifter. Du kan även själv kontakta DHL för bokning av tid för utkörning på telefonnummer 0771-345 345.

För Dig som bor på lantbrevbärarlinje: Du som väljer leveranssätt ”Hemleverans pall” kommer att få en avisering lämnad i din postlåda. Därefter kontaktar du Posten på telefonnummer 0771-33 33 10 för utkörning av din beställning.

Vänligen observera att våra samarbetspartners kan ha avvikande leveransvillkor och använda olika speditörer, till exempel Posten, Schenker, DHL eller Bring. Du hittar mera information på samarbetspartners egen nätsida. Det står alltid angivet på varans produktsida om produkten levereras av ett annat bolag.

Cookies

På Quadrigas webbplats används cookies. Cookies är små textfiler som lagras på besökarens dator och som är möjliga att använda för att följa vad besökaren gör på webbplatsen.

Det finns två huvudtyper av cookies: 1) en permanent cookie ligger kvar på besökarens dator under en bestämd tid. 2) en sessionscookie lagras tillfälligt i datorns minne under tiden en besökare är inne på en webbsida. Sessionscookies försvinner när du stänger din webbläsare.

Hur används cookies?

Quadriga använder cookies för att förbättra webbplatsen för besökaren t.ex. genom att anpassa webbplatsen efter besökarens önskemål, val och intressen, kunna hjälpa dig att hålla reda på vilka varor du lagt i din varukorg, kunna hantera ditt köp, säkerställa att besökaren loggat in på webbplatsen och därigenom slipper logga in på varje ny sida denne besöker, för att kunna anpassa våra tjänster så att du får reklam som är relevant för dig och för att kunna fullgöra våra åtaganden vid köp.

Permanenta cookies används bland annat för att lagra dina eventuella personliga inställningar hos Quadriga så att du exempelvis slipper göra om vissa val varje gång du besöker Webbplatsen samt för att anpassa och göra information och marknadsföring så relevant som möjligt för dig. Sessionscookies används bland annat i syfte att kunna registrera statistik över användandet av Webbplatsen.

Genom att använda Quadrigas webbplats och/eller genom att godkänna Quadrigas allmänna villkor och Integritetspolicy samtycker du till behandlingen av cookies enligt vad som sägs här. Om du inte accepterar att cookies används kan du stänga av cookies i din webbläsares säkerhetsinställningar. Du kan även ställa in webbläsaren så att du får en fråga varje gång Quadrigas webbplats försöker placera en cookie på din dator. Genom webbläsaren kan också tidigare lagrade cookies raderas, se webbläsarens hjälpsidor för mer information. Vidare kan du när som helst radera cookies manuellt från din hårddisk.

Notera att om du väljer att inte acceptera cookies kommer du inte att kunna genomföra köp på Webbplatsen. Funktionaliteten kan även i övrigt komma att begränsas.

Hur tar man bort cookies?

Om du inte längre vill använda cookies kan du stänga av cookies i inställningarna i din webbläsare. Du kan även ställa in webbläsaren så att du uppmanas varje gång Quadrigas webbplats försöker placera en cookie på din dator. Du kan också använda din webbläsare för att radera tidigare lagrade cookies.

Hur du tar bort cookies beror på vilken webbläsare du använder.

Om du använder en PC kan cookies tas bort med hjälp av kortkommandot [CTRL]+[SHIFT]+[Delete].

 

Observera att om du väljer att inte använda cookies är funktionaliteten hos vissa delar av webbplatsen begränsad. Du kan till exempel inte genomföra ett köp.